fredag, september 29, 2006

Oppgradering av Hjernen

Ja oppgradering av internminne, lagringskapasitet og prosessor hastighet i min lille hjerne skulle "absolutt" vært mulig.
Mange har nok opplevd at ting tar tid å lære seg i mange sammenhenger. Fag/oppgaver/ny termologi, skifter man hele tiden i en studie situasjon - sånn er det bare.

Man sitter på forelesing, skjønner egentlig det foreleser går igjennom, men som en tidligere kollega sa - alt blir lagret på delete, det føles av og til sånn når man sjøl skal sette seg ned med notater fra forelesninger.
Det er vel her studieteknikk kommer kraftig inn - min studie tekninkk er under "konstant" utvikling...

Prøver å forberede meg til alle forelesninger, går igjennom det vi har gjort etc, men føler at det ikke er nok. Jeg må jobbe ennå mere imellom bolkene - med oppgaver etc.
Min store utfordring pr NU - er JAVA, det går fremover og jeg må jobbe steintøft fremover - og forholde meg til min egen lærings kapasitet og glemme "oppgradering" - men jobbe - jobbe - jobbe.....

Takk til studie kompiser som har tålodighet og gir meg Java inn med teskje :)

sh