onsdag, august 23, 2006

Den spede begynnelse

Blogg? nytt begrep i en ny situasjon.... Første blogg innlegg - ever :)

Som alle data "freaker" som man ofte er blitt kalt - begynte man i det spe med spill i alle former, fra Commandore med tape stasjon over til Amiga med diskett stasjon - det var en overgang som var stor (hastigheten gikk kraftig ned på "LOADING") Det begynner å bli noen år siden - sånn midten på 80 tallet.......

Data utstyr var dyrt og tregt etter dagens standard, spillene var enkle - men utrolig kor gøy vi hadde det :)

Interessen ble bare større og større - eller verre vil enkelte hevde. Tia man brukte sammens med pcen kan etterhvert ikke måles i timer - men heller i uker, mnd eller år.
Oppsluktheten av data teknologien er og blir en del av meg.

Dagan gikk til å hjelpe alt som kunne krype å gå med sine data problemer, som etterhvert ble en katte pine for familie livet ( sant skal sies så var og er kona mi ho Marit og min kjære datter Tonje - utrolig tålmodig og forståelses full) , og dem støtter meg den dag i dag - takkker en hvis kar "up in the sky" for det (he he).

Så gikk det slag i slag videre, jeg begynte med support, instalasjoner, bygging av pcer til bedrifter. Som igjen skaffet meg den kompetanse til å komme ditt jeg er i dag - som student ved Høgskolen i Finnmark, linje Bachelor i IT og Drift.

Link til mitt studie


1 Comments:

Blogger kritro said...

Jeg må si jeg kjenner meg igjen i læringskurven angående datateknologi.

Man har kanskje noen ganger tatt interessen litt vel langt, til frustrasjon til de man bor sammen med.

Det samme kan sies om dette å hjelpe folk som trenger det. Har nok ikke alltid vært like flink å si nei så det har blitt noen timer både i telefonen og hjemme hos folk.

5/9/06 14:38  

Legg inn en kommentar

<< Home